Convairissa työskentely 1970-luvun lopulla kotimaan lennoilla oli ympäri Suomea. Lennoilla ei ollut tarjoilua, mutta päivän sanomalehdet jaettiin matkustajille. Ennen laskeutumista lehdet kerättiin pois käytettäviksi seuraaville lukijoille, mistä matkustajat eivät aina ilahtuneet.
Lento-osuuksia oli useita päivässä ja kuuluttaessa mihin laskeudutaan ei aina helposti muistanut, mikä asema oli seuraavana. Koneen takaosassa, keittiön ja vessan erottavassa seinässä, oli kuulutuslaite.
Laskeutumisen jälkeen tuli kolmella kielellä kuuluttamisen jälkeen hoppu mennä eteen avaamaan matkustajille ovi ja laskemaan kiinteät portaat alas. Usein matkustajat olivat jo käytävällä odottamassa.
Matkustajakäyttöön oli vain etuovi. Perämies sulki sen lennon lähtiessä, mutta lentoemäntä avasi perillä. Avaamisessa piti tarkkailla, ettei punainen valo palanut merkkinä, että koneen paineistuksessa olisi yhä painetta. Silloin paine tasattiin avaamalla perämiehen ikkuna. Takaovea käytettiin vain catering-kuormaukseen.
Kuvassa Ninalla yllään Caravellessa ja Convairissa 1970-luvulla käytetty virkapuku.