Lentoemännän työssä oli paljon käsin nosteltavaa, siirreltävää ja kannettavaa aina vuosille 1975 saakka, jolloin ”pyörä keksittiin”. DC-9-50 ja DC-10 koneisiin tuli pyörillä kulkevat, puolivalmiiksi Cateringissa pakatut kärryt. Kaikki tuli käytävälle tarjolle umpinaisissa kärryissä. Päälle laitettiin kuumat annokset ja sisältä otettiin valmis tarjotin. Usein oli kärryn päällä lisäksi lämmitetyt leivät korissa, pellavaliinan alla. Toisessa kärryssä tuli juomat edellä tai perässä. Lennon Senior Attendant ja laajarungoissa Purseri oli jakanut miehistön jokaiselle lentoemännälle ja stuertille omat tehtävät.
Miehistö- ja matkustajamäärän mukaan jokainen pakkasi oman kärrynsä. Oli myös ”keittiövuoro”, missä yksi matkustamohenkilökunnan jäsen valmisteli ja tuotti kaiken valmiiksi menemään käytävälle tarjolle. Lämpimät ateriat lämmitettiin ja nostettiin uunista ulos. DC-8:ssa lisäksi vaihdettiin juuri lämmitetyn uunikehikon tilalle toinen lämpiämään ensimmäisten tarjoilun aikana. Palapeliä oikealla hetkellä ja organisaatiokykyä vaadittiin usein. Toisella kädellä keitettiin kahvia ja haudutettiin teetä.
Tarjoilun jälkeen kerättiin kaikki takaisin kärryihin, mutta ”pyörillä”. Tarjoilu sujui kokonaisuutena kevyemmin ja nopeammin. Roskatkin palautuivat pääasiallisesti tarjottimien mukana kärryissä. Kierrätyksestä kukaan ei ollut vielä kuullutkaan.